بلاگ

معرفی کتاب_قسمت چهارم

سلام ....

با اولین کتاب از سری کتاب های استارتاپی در خدمت شما هستیم .

نام کتاب : کشش

نویسنده : گابریل وینبرگ ،جاستین مارس

ترجمه به فارسی : دارد

 

 

 

 

چرا تعداد بسیار زیادی از استارتاپ ها شکست می خورند ؟ گابریل وینبرگ و جاستین مارس به عنوان دو کارآفرین بر این باورند که اکثر استارتاپ های شکست خورده به جای تمرکز بر نیاز مشتری سعی در بهبود محصول مطلوب خود دارند که این آنها را از درک نیازهای مشتری دور می سازد.

 

به نظر می رسد امروزه بسیاری از توصیه های استارتاپی صرفا بسته های جدیدی از لغات باب روز است که میان مردم مد شده، اما کتاب " ترکشن " ( کشش ) کاملا متفاوت است.
همانطور که گابریل وینبرگ و جاستین مارس از تجارب خودشان آموخته اند، ایجاد یک شرکت موفق کار دشواری است. برای هر کسب و کار نوپایی که به نقطه ای رسیده که در آن می تواند وارد مرحله ی عرضه ی عمومی شده و سودآور شود، صدها کسب و کار نوپای دیگر متلاشی شده و می میرند.
کارآفرینان هوشمند می دانند که کلید موفقیت، اصالت پیشنهاد شما، درخشندگی تیم شما و یا اینکه شما چقدر پول بیشتری در می آورید ، نیست. کلید موفقیت در این است که شما چگونه می توانید دائما رشد کرده و به طیف بیشتری از مشتریان جدید (یا برای کاربران یک سرویس رایگان ) دست یابید. این کشش نامیده می شود و همه چیز را آسان تر می کند - جمع آوری پول، استخدام ، مطبوعات ، مشارکت ، جذب . صحبت کردن در این خصوص کار راحتی است، اما "ترکشن " شاهد محکمی بر اثبات این است که شما در مسیر درست قرار گرفته اید.

این کتاب به شما نوزده درگاه برای ساخت یک پایه مشتری مدارانه و نحوه انتخاب موارد مناسب برای کسب و کارتان را به شما می آموزد. این موارد طی مصاحبه با بیش از چهل بنیانگذار موفق، از جمله جیمی ویلز ( ویکی پدیا )، الکسیس اوحانیان ( ردیت )، پل انگلیسی ( کایاک ) و دارمش شاه ( هاب اسپات )، گردآوری شده است. به عنوان مثال، این کتاب به شما یاد خواهد داد که چگونه :
 
· تبلیغات آفلاین و درگاه های دیگر که رقبایتان احتمالا از آنها استفاده نمی کنند را  پیدا کرده و از آن استفاده کنید
· پوشش رسانه ای هدفمندی که به شما در جذب مشتریان بیشتر یاری می رساند ، اعمال کنید
· اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را با بهینه سازی مجموعه های متمرکز از دستورالعمل ها و به روز رسانی ها افزایش دهید
· رتبه بندی موتور جستجو و تبلیغات از طریق ابزارها و تحقیقات آنلاین را بهبود بخشید

وینبرگ و مارس می دانند که هیچ راه حلی برای تمام مشکلات کارگر نخواهد آمد؛ هر کسب و کار نوپایی با چالش های منحصر به فرد خود مواجه بوده و می تواند با استفاده از ترکیبی از این نوزده درگاه ، بهره ببرد. آنها یک چارچوب سه مرحله ای (به نام " بولسیه " (Bullseye )) برای تشخیص اینکه کدامیک از این نوزده درگاه برای کسب و کار شما بهترین خواهد بود ، پیشنهاد می کنند. مهم نیست چگونه آنها را اعمال می کنید، درس ها و نمونه هایی که در " ترکشن "ارائه می شوند ، به شما در ساخت و رشدی که ناچارا به آن برای کسب و کارتان نیاز دارید ، کمک می کند.