بلاگ

معرفی کتاب _قسمت اول

سلام ....

با اولین کتاب از سری کتاب های استارتاپی در خدمت شما هستیم .

نام کتاب : نوپای ناب

نویسنده : اریک رایس

ترجمه به فارسی : دارد

 

 

 

  رایس در این کتاب به تجربیات خود از جمله مشاور استارتاپی، کارفرما و موسس بودن اشاره کرده و نکته ی جالب در خصوص این کتاب دقیقا همین جاست. چراکه رایس ، ایده ی نوشتن این کتاب را از تجارب شخصی خود در دو استارتاپ شکست خورده اش گرفته است.رایس دلیل شکست استارتاپ اول خود با نام "Catalyst Recruiting  " را عدم توجه به نیاز مشریان هدف و تمرکز بیش از حد زمان و انرژی بر روی تولید محصول اولیه دانسته است اما این تنها تجربه ی شکست استارتاپی او به شمار نمی رود.رایس شکست دوم خود را که از آن به عنوان شکستی پرهزینه یاد شده در شرکت " There  " تجربه کرده است. وقتی او به توضیح دلایل این شکست در شرکت “ There “  می پردازد ، به پیشروی بر اساس تکنولوژی روز به جای توجه به بازخوردهای مشتریان و رضایت یا عدم رضایت آنها از محصولات اشاره می کند ; به بیانی ساده تر رایس و تیمش به جای گرفتن بازخورد از مشتریان خود در هر سری آپدیت ،تنها به این موضوع توجه داشته اند که آیا در حال استفاده از تکنولوژی جدید برای جذاب نشان دادن برنامه ی خود هستند یا خیر.فی الواقع اگر از دید مشتری به محصولشان نگاه می کردند ، متوجه می شدند که این امکانات نه تنها محصول را برای مشتری جذاب نشان نداده بلکه مشتری آن را گنگ و نامفهوم  و در نتیجه سخت به هنگام کار کردن تلقی خواهد کرد.در نتیجه ی این دو شکست بزرگ ، رایس به توضیح نکاتی  من جمله مصاحبه و تحقیق درباره ی مشتریان و در نتیجه درک بیشتر و بهتر از علایقشان، ساختن نمونه ی ساده ی اولیه ( MVP ) و در نهایت تست مکرر آن می پردازد.تست مکرر به استارتاپ در کاهش اتلاف وقت و انرژی و خطر تولید محصولی که بازاری برای آن وجود ندارد (عدم وجود نیاز بازار ) کمک شایانی می کند.به علاوه ، در این کتاب به روش "  پنج پرسش " به عنوان تکنیکی برای درک دقیق هسته ی مشکل نیز، اشاره شده است.