بلاگ

بودجه ی بازاریابی استارتاپ ها

  چگونه استارتاپ ها می توانند از بودجه بازاریابی خود حداکثر استفاده را ببرند؟

  مادامی که شما وقت و پول زیادی برای صرف هزینه های کمپین بازاریابی گران قیمت نداشته باشید، این تاکتیک ها  می توانند خیال شما را آسوده کرده و کسب و کار شما را در مسیری موفقیت آمیز قرار دهند.

 

  از آنجایی که هیچ فرمول جادویی ای برای بازاریابی وجود ندارد، برخی تاکتیک های آسان و تاثیر گذار وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای استفاده از بازاریابی برای رشد کسب و کار خود...

 

  1. هزینه های واقعی بازاریابی را در نظر بگیرید،
  2. از گروه های رسانه های اجتماعی استفاده کنید،
  3. تبلیغات خود را آنلاین و استراتژیک انجام دهید،
  4. یک تیم بازاریابی خارجی استخدام کنید.

 

 

 

 

 

 

 

  شما احتمالا این جمله را شنیده اید که: برای پول درآوردن باید پول هزینه کرد. با شکست  50 درصدی کسب و کارهای نوپا طی 5 سال اخیر و شکست 70 درصدی طی 10 سال اخیر، بازاریابی مهم تر از همیشه شده است. بازاریابی چیزی است که باعث رشد کسب و کار می شود و این یکی از مهم ترین نکاتی است که در یک طرح تجاری باید در نظر گرفته شود. بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی جامع، شما متوجه خواهید شد که زمان زیادی را صرف تلاش برای رشد کسب و کار خود کرده اما هنوز بازخورد مطلوبی نگرفته اید.

 

 به عنوان یک صاحب کسب و کار نوپا، بسیار خوب خواهد بود اگر خیلی زود نتایج تاثیرگذار و فوق العاده ای ببینید. با این حال، بدون دریافت مقدار پولی قابل توجه از سرمایه داران ریسک پذیر، به دست آوردن این نتایج می تواند راهی طولانی باشد. با این حال، از آنجایی که هیچ فرمول جادویی ای برای بازاریابی وجود ندارد، برخی تاکتیک های آسان و تاثیر گذار وجود داشته که شما می توانید از آن ها استفاده کنید:

 

 

1. هزینه های واقعی بازاریابی را در نظر بگیرید.

 

 متأسفانه اکثر کارآفرینان در هنگام ایجاد بودجه بازاریابی خود بازده سرمایه گذاری را در نظر نمی گیرند، از این رو، پولی را که باید برای بازاریابی هزینه کنند، کم تر از میزان کافی تخمین می زنند. به علاوه، رهبران کسب و کار به سرعت فراموش می کنند که در هنگام ایجاد یک بودجه بازاریابی، چرخه ی ارزش مشتری را در نظر بگیرند. چند بار دیگر ممکن است که مشتری بالقوه ی شما خواهان تجارت با شما باشد؟ ارزش پیشنهادی شرکت شما چیست؟

 

 به عنوان یک کارآفرین تازه کار، همیشه باید انتظار این را داشته باشید مادامی که در ابتدا در حال امتحان کردن استراتژی های جدید برای پیدا کردن کمترین هزینه برای جذب مشتری یا کارآمدترین استراتژی هستید، بایستی برای بازاریابی خود بیشتر هزینه پرداخت کنید. پس از اینکه موفقیت آمیز ترین استراتژی ها را پیدا کردید، می توانید هزینه های خود را برای چذب هر مشتری جدید کاهش دهید.

 

 

2.  از گروه های رسانه های اجتماعی استفاده کنید. 

 

 به عنوان مثال، یک گروه فیس بوک ایجاد کنید و برای مخاطبان هدف خود پست های ارزشمند در وبلاگ و سایر مقالات رایگان، تهیه کنید. این کار، شما را در رده ی یک پیشرو ی محتوا در صنعت و یک منبع مورد اعتماد برای مشاوره قرار می دهد. در واقع، یک مطالعه کشف کرد که کسب و کارهایی با وبلاگ، 126 درصد بیشتر از آنهایی که فاقد آن بوده، پیشروتر هستند. یک ایده ی عالی دیگر می تواند همکاری با اینفلوئنسرهای آنلاین در صنعتتان و تشویق کارمندان برای به اشتراک گذاشتن محتوای شرکت در شبکه های اجتماعی خود باشد. برای شرکت های B2B، استفاده از LinkedIn نیز تا حد ممکن می تواند هوشمندانه باشد.

 

 

3.  تبلیغات خود را آنلاین و استراتژیک انجام دهید،

 

 اگر هزینه به ازای هر کلیک تبلیغات گوگل خیلی گران است، تبلیغات " بینگ " را امتحان کنید. معمولا ارزان تر بوده و رقابت هم زیاد نیست. در واقع، متوسط ​​ هزینه به ازای هر کلیک یا همان CPC  در " بینگ ادز " یا همان تبلیغات در بینگ کمتر از 8 دلار است در حالی که این هزینه در " گوگل ادز " یا همان تبلیغات در گوگل بیش از 20 دلار است. به علاوه، بینگ حجم جستجوی داشته، پس در این صورت اگر سعی دارید آگهی هایی را با کلمات کلیدی جستجو کنید، بدانید که تعداد کلمات جستجو شده در آن کم هستند.

 

 

4. یک تیم بازاریابی خارجی استخدام کنید.

 

 یک تیم بازاریابی مدرن عموما متشکل از متخصصین مختلف با تخصص های مختلف است. اگر مجبور بودید که یک تیم را در خانه استخدام کنید، حداقل شما به یک بازاریاب محتوا، یک بازاریاب رسانه های اجتماعی و یک بازاریابی ایمیل نیاز دارید - و البته بایستی هزینه های ده ها هزار دلاری در ماه پرداخت کنید. هزینه های سربار خود به تنهایی برای یک تیم بازاریابی متمرکز بر تولید می تواند بیش از 13000 دلار در ماه باشد.

 

 برای داشتن هزینه ای به مراتب پایین تر، می توانید به سادگی یک آژانس بازاریابی استخدام کرده که تمام این متخصصان را استخدام می کند. فقط مطمئن شوید که به درستی یک سازمان بازاریابی را، با پرسیدن درخصوص سوابق کاری و داستان های موفقیتشان از همکاری با کسب و کارهایی مشابه شما، انتخاب کرده اید.

 

 

 

 

   نتیجه گیری:

 

 در جامعه ی استارتاپی رقابتی امروز، همه کارآفرینان تلاش میکنند تا حداکثر استفاده را از بودجه های بازاریابی محدود خود ببرند. در حالی که شما ممکن است وقت و پول زیادی برای صرف هزینه کمپین بازاریابی گران قیمت نداشته باشید، این تاکتیک ها می تواند آرامش خاطر موردنیاز برای رشد یک کسب و کار موفق را برای شما فراهم کند.

/html>